Sher.ly zapewnia bezprzewodową wymianę danych. Fajne rozwiązanie jak ktoś pracuje mobilnie i chce zadbać o bezpieczeństwo przetwarzanych danych a znudził mu się VPN. Projekt zyskał finansowanie na platformie kickstarter i ma już swój udany debiut na rynku.
O czym mowa?
Dzisiaj rozmawiam z Błażejem Marciniakiem (CEO Sher.ly) o tym co daje to fajne urządzenie + aplikacja:
Jak powstał pomysł na Sherly?
Sher.ly jest odpowiedzią na wzmożoną potrzebę bezpieczeństwa danych w Internecie. Pracujemy online i potrzeba poufności w komunikacji jest kluczowa. Projekt powstał dzięki wymianie doświadczeń przy realizacji projektu mobilnej bankowości, gdzie była ogromna potrzeba bezpiecznej współpracy z poufnymi danymi z zachowaniem kontekstu. Same pliki niewiele nam mówią, ważny jest kontekst, czyli czemu one służą, które są w danym momencie najważniejsze, etc.
Ile osób liczy zespół? Firma oficjalnie działa w USA, ale czy zespół jest tutaj w PL?
Zespół liczy w tym momencie 10 osób i pracujemy w krakowskim biurze. W Stanach mamy przedstawicielstwo i jest to dla nas najkorzystniejsze rozwiązanie, ponieważ różnica kosztów operacyjnych jest tak duża, że przeniesienie do Stanów zespołu jest dla nas nieefektywne. Koszty firmy w Dolinie są średnio ośmiokrotnie wyższe niż w Polsce.
Na jakich klientów się nastawiacie? Do kogo kierowany jest produkt?
Tworzymy platformę bezpiecznej i szybkiej wymiany informacji. Nasi klienci na co dzień operują na danych, które udostępniają klientom, partnerom biznesowym, czy w ramach zespołów pracujących zdalnie. Są to przede wszystkim:
• kancelarie prawnicze,
• firmy księgowe, ubezpieczeniowe,
• wydawnictwa,
• branża kreatywna – twórcy materiałów multimedialnych, audio, wideo, agencje reklamowe, domy mediowe,
• mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie firmy, które szukają prostych w obsłudze rozwiązań.
Korzystacie z zewnętrznego finansowania czy z własnych środków? Czy można powiedzieć, że produkt już zarabia?
Od początku działania finansowaliśmy się zarówno ze środków własnych założycieli, później inwestycji, crowdfundingu na Kickstarterze oraz ze sprzedaży własnych usług i produktów, na czym się skupiamy.
Co uważasz za największe atuty Sherly?
Przede wszystkim intuicyjność używania dla użytkowników projektu oraz bezpieczeństwo danych, które nie opuszczają organizacji. System ma bardzo zaawansowany silnik, który zapewnia bezpieczeństwo i szybkość wymiany danych. Natomiast dla użytkownika wszystko odbywa się w obrębie interfejsu aplikacji, pozwalając wygodnie pracować w wielu projektach naraz, z zachowaniem ich kontekstu i wzajemnej separacji.
W moim odczuciu każda funkcja Sher.ly jest równocześnie jej największym atutem, natomiast gdybym miał wskazać 3 najważniejsze problemy, które rozwiązuje, byłyby to:
• bezpieczna wymiana poufnych danych w gronie uprawnionych osób,
• utrzymywanie danych i kontekstu komunikacji w jednym miejscu, dzięki strukturze organizacji, projektów i wbudowanemu czatowi,
• inteligentna synchronizacja danych na urządzeniach – określony rodzaj plików przechowujemy w miejscu, które wskażemy, dzięki czemu nie zapełniamy kilku dysków tymi samymi, często bardzo ciężkimi, plikami.
Na czym się teraz koncentrujecie jako firma?
Budujemy sieć dystrybucji naszego rozwiązania oraz nawiązujemy partnerstwa strategiczne. Relacje z producentami urządzeń pamięci masowej i dysków sieciowych są dla nas największym potencjałem, ponieważ funkcjonalność Sher.ly najlepiej sprawdza się przy dobrze rozwiniętej opcji magazynowania danych. Inteligentna dystrybucja danych w środowiskach zamkniętych, to dla nas w tym momencie najbardziej obiecujący kierunek rozwoju.
Produkt jest globalny i tak też jest sprzedawany. Od początku założyliście taką skalę działania. Jak lokalizujecie kraje, w których prowadzicie działania marketingowe?
Sher.ly od samego początku było adresowane globalnie. Zrealizowana 3 lata temu kampania na Kickstarterze pozwoliła nam zlokalizować kraje, w których produkt spotkał się z największym zainteresowaniem. Klienci trafiają do nas z całego świata, a budowane relacje i partnerstwa zagraniczne pozwalają nam budować zasięg.
Dziękuję za rozmowę,
Dzięki.