Cieszę się, że mogłam poprowadzić webinar zorganizowany przez Landingi . Przez godzinę odpowiedziałam na ponad 20 pytań dotyczących prawnych aspektów prowadzenia biznesu w sieci. Takie spotkania zdecydowanie lubię. Lubię gdy efektywnie wykorzystany jest czas. Zapraszam do zapoznania się z prezentacją:
Prawo dla biznesu online
Znajdziesz odpowiedzi na pytania:
- Czy można wysyłać mailem oferty handlowe do firm bez ich uprzedniej zgody?
- Jak zapewnić zgodność z GIODO?
- Jakie treści/materiały w Internecie są objęte prawem autorskim?
- Czy mogę sprzedawać produkt online wyłącznie w porozumieniu z importerem a bez komunikacji z producentem?
- Czy platforma łącząca popyt z podażą typu upwork musi być zarejestrowana jak agencja pośrednictwa pracy?
- Jak znaleźć dobrego prawnika, który zna się nie tylko na prawie, ale i zna i rozumie technologię, zaplecze IT i marketingowe dla e-commerce?
- Czy zgoda na komunikację email marketingową może być domniemana?
- Jak windykować klientów za usługi SEO?
- Czy znak towarowy brandu zastrzeżony w Polsce jest również zastrzeżony na terytorium całej UE?
- Czy można wysyłać mailing reklamowy, ofertowy bez zgody odbiorcy?
- Czy są jakieś obostrzenia prawne, jeśli mój portal będzie przyjmował pieniądze na konto, które później, po wykonaniu usługi, przekażę wykonawcy usługi który udostępnia swoją usługę na moim portalu?
- Czy publikując dość obszerną recenzję jakiegoś kursu online udostępnianego za opłatą łamię prawo?
- Czy w obrocie B2B wysłanie mailowego potwierdzenia złożenia zamówienia jest wystarczające jako dowód, że kontrahent świadomie zgodził się na ofertę i złożył zamówienie – a co za tym idzie powinien teraz zapłacić i odebrać towar?
- Czy właściciel e-sklepu z odzieżą musi zgłaszać bazę klientów do GIODO?
- Jakie są najczęstsze zbiory danych osobowych przetwarzane przez właścicieli sklepów internetowych?
- Jeśli mój sklep internetowy jest międzynarodowy czy regulamin w języku angielskim (międzynarodowa wersja) to po prostu tłumaczenie z języka polskiego? Czy dochodzą jakieś dodatkowe zapisy – prawa/obowiązki?
- Czy mogę korzystać z uniwersalnych zgód marketingowych, wzorów umów czy regulaminów?
- Chciałabym uruchomić newsletter. Czy na stronie zapisu zawsze muszę umieszczać 3 checkboxy ze zgodami dla użytkowników (na przetwarzanie danych, wysyłkę informacji handlowej, korzystanie z telekomunikacyjnego urządzenia końcowego dla celów marketingowych)?
- Czy w momencie, gdy w regulaminie nie ma zapisu na temat konsekwencji związanych z brakiem płatności klienta w terminie za zamówioną usługę, można tę usługę wyłączyć?
- Czy rozpakowany towar klient może zwrócić?
A jeśli filmik to zapraszam tutaj.
Ps. Jeśli chciałbyś/chciałabyś wziąć udział w kolejnym webinarze i interesuje Ciebie prawo dla biznesu online to zachęcam do zgłoszenia tego w social media Landingi (na Facebooku czy na Twitterze).