Pułapki regulaminów e-sklepów / e-serwisów

Beata Marek E-commerce, Prawo, Sprawozdania, raporty, prezentacje, infografiki, Startup IT 4 Comments

Temat regulaminu w e-sklepie czy e-serwisie (zwłaszcza dla tych nowo otwartych przedsięwzięć) to temat bardzo interesujący. W ubiegłym tygodniu miałam przyjemność prowadzić prelekcję dla takich osób jak my czyli przedsiębiorczych i konkretnych.

Jak napisać regulamin? Na co koniecznie zwrócić uwagę?

Postawiłam na dużo tekstu, żebyś mógł/mogła swobodnie wrócić do prezentacji i wykorzystać ją w celach edukacyjnych np. na potrzeby weryfikacji swojego regulaminu albo jego tworzenia. Mam nadzieję, że Ci się przyda.

 


 

Jeżeli nie uczestniczyłeś w konferencji to mam dla Ciebie dwie ważne informacje.

1. Regulamin jest wzorcem umowy w postaci elektronicznej, a zatem jest on bardzo ważny w relacji z Twoim Klientem, np. konsumentem. Zgodnie z art. 384 § 4 Kodeksu Cywilnego powinieneś udostępnić go drugiej stronie przed zawarciem umowy w taki sposób, aby mogła ona wzorzec ten przechowywać i odtwarzać w zwykłym toku czynności. Co to oznacza w praktyce? Zgodnie z przytoczonym orzeczeniem Sądu Apelacyjnego i utrwalonym poglądem za takie prawidłowe doręczenie nie można uznać okazanie regulaminu na stronie www, natomiast wystarczające jest przesłanie drugiej stronie wzorca pocztą elektroniczną albo zapisanego na nośniku danych. Rozwiązaniem może także być przekazywanie linku do pliku .pdf.

2. Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się jakie zmiany w regulaminach zaczną obowiązywać z końcem roku (m.in. nowa ustawa o ochronie praw konsumentów, zmieniony kodeks cywilny etc.) napisz do mnie e-mail by otrzymać bezpłatny poradnik.

Autor grafiki promującej wpis: Kristof Tarisznyas