O co chodzi?
Czas to pieniądz. Każdy przedsiębiorca o tym wie. Brella też. To startup, który postawił sobie za cel pomóc osobom zapracowanym jak najlepiej wykorzystać ich czas by mogli skupić się na tym co lubią i co przynosi im profity. W jaki sposób? Najprościej byłoby powiedzieć, że Brella oferuje usługi asystenckie/prywatnego concierge, ale tak naprawdę Brella to coś więcej. To usługa polegająca na zaangażowaniu nie jednej asystentki a raczej całego sztabu.
Już od dawna przyglądam się różnym usługom prywatnego concierge i generalnie usługom asystenckim. Śmiało mogę powiedzieć, że Brella wypełnia lukę, która była do tej pory na rynku.
Otóż zwykle usługi tego typu ograniczają się do wąskich specjalizacji osób, które mają pomóc. Jeśli angażujemy kogoś do pomocy przy sprawach finansowych to nie ma co liczyć, że pomoże z marketingiem czy pozyskaniem leadów. Do tego potrzebujemy kolejnej. A to są koszty. Dlatego cieszy, że w Brella jest inaczej. Ktoś w końcu pomyślał, żeby dobrze outsourcować usługi asystenckie. To w zależności od zgłoszonego problemu powinna być dobierana odpowiednia pomoc i faktycznie w Brella tak jest, że można oczekiwać wsparcia i w biznesie i w życiu rodzinnym (np. organizacja wyjazdu rodzinnego czy imprezy niespodzianki, opieki nad zwierzętami etc.)
Cieszy mnie bardzo, że mogę przekazać jednej osobie dostęp do Brella na 6 miesięcy. Aktualizacja 23 czerwca 2016: dostęp już przekazałam 🙂
A tymczasem zapraszam do przeczytania mojej rozmowy z Piotrem Wolniewiczem (dyrektorem generalnym w Brella) o tym jak firma powstawała i jak się rozwija:
Skąd pomysł na tego typu projekt jakim jest Brella? Ile czasu trwało stworzenie firmy?
Stworzenie firmy trwało ok. miesiąca. To czas, który poświęciliśmy na zatrudnienie asystentek oraz osób operacyjnych (nad zadaniami klientów pracuje cały zespół, nie tylko jedna asystentka). Równolegle powstała strona internetowa oraz materiały promocyjne. Inspiracją do stworzenia Brelli była książka Tom’a Ferrissa o 4 godzinnym tygodniu pracy. Tim wskazuje w niej na korzyści z delegowania zadań i “kupowania” czasu za mniejsze pieniądze, tylko po to aby zajmować się rzeczami ważnymi. Niby proste, a jak pokazują rankingi efektywności pracy w Europie jesteśmy na zaszczytnym 3 miejscu … od końca. Firmę tworzą managerowie z ogromnym doświadczeniem. W naszych kręgach wychodzimy z założenia, że nie stać nas na zajmowanie się powtarzalnymi i monotonnymi zadaniami – to również przyczyniło się do powstania firmy.
Co Was wyróżnia?
Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która świadczy usługi tego typu. Są oczywiście firmy concierge, są pojedyncze osoby, które oferują wirtualną asystę ale w takim zakresie i na takim poziomie nie działa jeszcze nikt – sprawdziliśmy to. Poza tym, jako usługa premium, dla klientów z najwyższej półki nie wprowadzamy żadnych ograniczeń. Klient ma nielimitowaną ilość zadań oraz godzin pracy zespołu. Jak trzeba, nad zadaniem pracuje kilka osób co sprawia, że powierzone nam sprawy realizowane są znacznie szybciej i z większa precyzją.
Jak wyszukiwani są opiekuni/asystenci klientów?
Aby zdobyć pracę jako asystentka Brella trzeba spełnić następujące wymagania: perfekcyjna organizacja czasu oraz otwarta głowa (to gwarantuje, że radzimy sobie w każdej sytuacji, a przecież nie jesteśmy specjalistami w każdej dziedzinie), perfekcyjna znajomość wybranego języka, nienaganna kultura osobista i min. 2 letnie doświadczenie w obsłudze klienta premium. Asystentki mają doświadczenie na stanowiskach związanych z bankowością czy hotelarstwem.
Dla kogo dedykowana jest Brella? W czym najczęściej pomagają asystenki?
Oferta indywidualna oraz grupowa skierowana jest do: właścicieli firm, top managerów, osób indywidualnych, artystów, celebrytów oraz wszystkich, którzy rozumieją, że można “kupić” czas za mniejsze pieniądze niż po swojej stawce godzinowej. Wymaga to oczywiście często zmiany na poziomie mentalnym (jesteśmy w końcu narodem, które wszystko wie najlepiej i wychodzi z założenia, że nikt nie zrobi za nas pracy lepiej niż my sami) ale udaje się i coraz więcej osób ma tego świadomość.
Jakie macie plany na ekspansję? Po jakim czasie i osiągnięciu wyników?
Projekt już osiągnął rentowność, do końca roku planujemy działać ze 100 klientami w portfelu. Plany są bardzo szerokie, a tempo jakie sobie narzuciliśmy nie przypomina żadnego wcześniejszego projektu, który był przez nas prowadzony. Nie chcę zdradzać wszystkich szczegółów ale idziemy w naprawdę dobrym kierunku.
Czy projekt realizujecie z inwestorem, ze środków UE czy samodzielnie?
Projekt finansowany jest ze środków własnych. Mamy w planach szukanie inwestora po przekroczeniu pewnych wyników ale to plany na daleką przyszłość.